İşverenler çalıştırdıkları her işçi için bir özlük dosyası bulundurmak zorundadır. İşverenler bu dosyada, işçinin kimlik bilgileri ile 5510 Sayılı Sosyal Sigortalar Kanununun ve diğer kanunların zorunlu olarak saklanmasını istediği belgeleri saklarlar.
İşçinin;
Nüfus Cüzdan Fotokopisi,
İkametgahı,
Diploma Fotokopisi,
Özgeçmişi,
Hizmet akdi,
Sağlık raporu,
Özürlü işçi ise sakatlık raporu aslı veya fotokopisi,
Sakatlık indiriminden yararlanabilmesi için ilgili defterdarlıktan indirim uygulanacağına dair yazı,
Sakat işçi için İş-Kur müracaat kayıt evrakı,
Adli Sicil Kaydı,
Eski hükümlü veya Terör Mağduru ise İş-Kur müracaat kayıt evrakı,
Çalışma dönemi içerisinde adına gelen icra yazıları ve yapılan kesintiler,
Mesleki risklere karşı bilgilendirildiğine dair yazı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder